disruptive.nu - 28 apr 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
..affärsideer! Efter att ha plitat ned några affärsideer så visar det sig faktikst att folk inspireras av dem. Inte bara i ord utan även i handling. Agent Interactive har reggat domäner relaterade till en av mina affärsideer!
22 Pusha
kronika.driftig.nu - 30 okt 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
ganska annorlunda. Vem känner ni som startat företag på ren energi, övertygad om att det är det man vill göra men man har ingen affärside. Affärsideer tjatar ju alla om. ... Läs mer »
16 Pusha
disruptive.nu - 23 okt 2008 av Christian i affärside, affärsidéer, bengt-arne-vedi
Bengt-Arne Vedin, professor emeritius i Innovationsteknik gästbloggar på Disruptive om affärsideer. En affärside skall ses som en råvara som skall förädlas tillsammans me... Läs mer »
8 Pusha
disruptive.nu - 18 mar 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
Peter sätter affärsideer i ett större livsamanhang tillsammans med Oprah Winfrey!
23 Pusha
disruptive.nu - 19 mar 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
Vi tror att affärsideer kan få ett värde om man använder dem som ett kommunikativt verktyg. Lägg upp en avdelning på din blogg som diskuterar just dina affärsideer och vi... Läs mer »
19 Pusha
foretagande.se - 15 apr 2008 av Christian i affärside, affärsidéer, arne m fl
Detta inlägg är skrivet utan en av mina absoluta favissar inom entreprenörskapsforskningen. Bengt Arne Vedin. Snubben har skrivit strax över 70 böcker inom innovation och... Läs mer »
22 Pusha
ronnestam.com - 13 jun 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
Nästa gång det är VM kanske vi får det serverat på detta sättet!
22 Pusha
disruptive.nu - 6 aug 2008 av Christian i affärside, affärsidéer, fra
Entreprenörer är duktiga på att lösa problem. Här hjälper Disruptive FRA att lösa problemet med den dramatiskt ökande mängden hemlig trafik på nätet.
8 Pusha
disruptive.nu - 25 jul 2008 av Christian i affärside, affärsidéer
Min orgongåva till Anton, en affärside om hur man bytar prylar på ett speciellt sätt
20 Pusha
nycgarbage.com - 20 sep 2006 av martin i affärside, förpackning, ide m fl
Justin Gignac säljer skräp från New York för $50 per förpackning. Bra exempel på att man kan sälja vad som helst om man har en snygg förpackning.
24 Pusha
bloggz.se - 3 feb 2008 av Christian i affärside
Jonas har också börjat lägga upp sina affärsideer på bloggar, vem blir nästa?
20 Pusha
Av hans99 den 28 april 2008 Rapportera
Kul sådant där,
Sedan tycker jag att folk kan tänka lite själva också. Det blir väl några sådana där likartade domäner för respektive affiliate-företag nu med information som ligger på ungefär samma nivå som informationen på deras hemsidor.
Man kanske skulle slå sig samman några stycken publicister oberoende av affiliate-företagen och göra en riktig guide till både affiliate och CPC istället.
Av Christian den 28 april 2008 Rapportera
Generellt tycker jag affiliate företagen är dåliga på att hjälpa sina affiliates, så det borde finnas plats för en sida som handlar om kunskap. Just affilaiteföretagen, de flesta i alla fall, är kärnprodukten bara ett trackingsystem som köps av annonsörer. Inget annat!
Jämför med Pokerbranschen, där är ofta affiliatemarknadsföringen en fråga för ledningen och man har egna system. Just inom affilaite marketing är pokerbranschen ett föredömme!
Av hans99 den 28 april 2008 Rapportera
Problemet jag upplever med affiliate-företagen som publicist är att de inte är tillför mig utan för webbutiker och sig själva.
Av Christian den 28 april 2008 Rapportera
Det är webbutikerna som betalar, då blir det så!
Av Pokerproffset den 29 april 2008 Rapportera
Baksidan med att vara pokeraffiliate är att man värvar personer som sedan riskerar att gå under i spelmissbruk. Inte så kul om ett självmord startade med ett klick på sin egna sajt.
Av hans99 den 30 april 2008 Rapportera
Men det jag som har trafiken. Totalt 50 000 unika besökare per vecka om man räknar in icke-kommersiella sajter också. Betalar de inte tillräckligt kan de inte tillräckligt kan de köpa trafiken från Aftonbladet eller Expressen istället vilket ju är välkänt för att vara så förmånligt.
Av Christian den 30 april 2008 Rapportera
Jack: Om nu staten kan hänge sig åt denna aktivitet på industriell nivå med olika typer av spel, ja då kan du nog värva lite spelare med gott samvete. Du knappast ondare än vad staten är ;-)
Av Christian den 30 april 2008 Rapportera
Hans: Det är sant men Tradedoubler och andra affiliatebolag får betalt oavsett. Alla deras annonsörer betalar ju en månadskostnad och i tradedoublers fall en fet start up cost!
Detta gör ju också att ditt egna sälj blir viktigare för att öka värdet på ditt "inventory"
Av hans99 den 30 april 2008 Rapportera
Ja jag delar verkligen din åsikt att man måste satsa på eget sälj. Där ska jag helt klart försöka förbättra mig. Som det fungerar nu e-postar kunder och jag brukar egentligen aldrig göra någon aktiv försäljning.
Affility-aktörerna är verkligen till för webbutikerna och inte för publicisten. Grejen för dem tror jag dock att de är på väg att bli överetablerade. En affility-aktör som satsade tydligt på publicisterna tror jag skulle få en fin fördel när det blir tufft på deras marknad då de skulle ha den feta trafiken och framför allt den fina trafiken.
Den fina trafiken är den bästa. Det är väldig skillnad mellan osorterad "junk" trafik och optimalt sorterad trafik som faktiskt är intresserade av det annonsen avser.
Av hans99 den 30 april 2008 Rapportera
Det här både väl du förövrigt tänkt en del på:
"Den fina trafiken är den bästa. Det är väldig skillnad mellan osorterad "junk" trafik och optimalt sorterad trafik som faktiskt är intresserade av det annonsen avser."
Nu när du startar en nättidning. En huvudsida som har allt fakta om personliga brandväggar ger givetvis mycket bättre trafik till webbutiker som säljer personliga brandväggar än en blogg som allmänt handlar om IT-säkerhet eller rent av bara internet och har en sajtvidd annons.
Av Christian den 30 april 2008 Rapportera
Ja, man måste "koka" trafiken på ett speciellt sätt. Egentligen är "mängden" trafik inte det intressanta utan "rätt" trafik som man kokar till köp. Dock gäller detta både nättidningar och webbutiker. Bägge måste "koka"
Dock finns det en anledning att göra bredare kampanjer, de bygger varumärke och trust. Viktiga faktorer för konvertering och relation till besökarna!
Av hans99 den 30 april 2008 Rapportera
Ja precis!
Det är så få som verkar fatta det där. Jag brukar kalla "koka" för att "filtrera". Det är tror jag en viktig anledning till varför Adwords är så framgångsrikt: Annonsören får filtrerad trafik.