Se sidan i fullversion.

Länkar från online-pr.se RSS

Vad är underhållningsindustrin rädd för egentligen

online-pr.se - 8 maj 2009 av online-pr i fildelning, underhållning, upphovsrattsind

Man kan undra vad det är som skrämmer underhållningsproducenter mest, att deras produkter sprids olagligen utan att de får ersättning eller den stora mängden av konkurrer... Läs mer »

5 Pusha

Om Twitter, fildelning och personliga sökresultat

online-pr.se - 29 apr 2009 av joakimtrolle i fildelning, sociala-medier, twitter

En bra sammanställning om veckans uppdates om twitter, fildelning och sociala medier.

10 Pusha

Sociala medier klarar sig inte utan kampanjer

online-pr.se - 5 apr 2009 av PEI i kampanj, sociala-medier

Har du hört det senaste? Sett den här? Något du kanske gillar? Vem tar vem? Alla dessa frågor med svar som kan hittas i sociala medier. Brit från JMW lyfter i en mycket b... Läs mer »

1 Pusha

Vad gör ditt företag i sociala medier?

online-pr.se - 22 mar 2009 av utlandsmama i sociala-medier

I tiden...

3 Pusha

Var finns alla bra case om företag &social media?

online-pr.se - 17 mar 2009 av online-pr i företag, online-pr, sociala-medier

Alltid när man ska hålla en presentation om sociala medier så återkommer ständigt samma dilemma; att hitta relevanta och fräscha case att ha med. Jag har listat några bra... Läs mer »

4 Pusha

Den stora PR-konspirationen

online-pr.se - 4 mar 2009 av online-pr i fra, fra-motstand, konspirationste m fl

DN dömde i helgen ut det breda FRA-motståndet under förra året som en enda stor konspiration iscensatt av slipade PR-människor. Samtidigt figurerar “hemliga finansiärer” ... Läs mer »

6 Pusha

När ska kronprinsessan Victoria börja Twittra?

online-pr.se - 25 feb 2009 av online-pr i förlovning, sociala-medier, twitter m fl

Nya tider och nya generationer kräver nya kommunikationsformer. Dagens unga läser inte svensk damtidning och för dem räcker det inte med att kungafamiljen smilar upp sig ... Läs mer »

5 Pusha

Den kärleksfulle politikern på Facebook

online-pr.se - 17 feb 2009 av staffanlindgren i facebook, natetikett, privatliv

Hur skall man bete sig och var går gränsen mellan privat och arbetsliv? Och var går dem för en offentlig person som en politiker?

5 Pusha

Microsoft: Bloggen saknar ju H1:a

online-pr.se - 15 jan 2009 av j_str_m i blogg, microsoft

Och mer där till... läskiga javascript, konstiga och permalänkar, taggarna är brutna.... burr burr burr... Men galet bra initiativ.. låt oss tillsammans hjälpa dem bli bä... Läs mer »

4 Pusha

2009 är videons år

online-pr.se - 12 jan 2009 av j_str_m i online-video, video

Nu finns det finfina siffror från staterna som visar på videons genomslagskraft i marknadsbudgetarna för 2009

3 Pusha

Behövs ett bloggpris och hur stort måste det vara?

online-pr.se - 9 jan 2009 av stefandeak i stora-bloggpris, yaba, yet-another-blo

Behöver vi verkligen stora bloggpriser och varför?

2 Pusha

Välskrivet om sociala medier och PR

online-pr.se - 8 jan 2009 av MIKU i entreprenör, pr, sociala-media

Insikter och helhetsbilder varvas i denna blogg som jag rekommenderar!

2 Pusha

Underbara Bush

online-pr.se - 8 jan 2009 av j_str_m i george-bush

Många minnesvärda citat har det blivit. Nästa vecka kan vi säkerligen få ett till. En sann kommunikatör går i pension.

5 Pusha

IPRED : Hot mot strukturomvandlingen?

online-pr.se - 7 jan 2009 av j_str_m i ipred, online-video, video

I Volvo/Saab-debatten har strukturomvandlingen använts som ett skäl för att inte ge stöd till den hotade bilindustrin. Samtidigt införs protektionistiska och kontraproduk... Läs mer »

4 Pusha

10 saker företagswebbar kan lära sig av bloggar

online-pr.se - 22 dec 2008 av online-pr i blogg, bloggande, företagsblogg m fl

Bloggformatet är ett utmärkt sätt att lära sig om vad som funkar och inte funkar på Internet, hur man ska utforma budskap och hitta målgrupper. Med tanke på det stora ant... Läs mer »

3 Pusha

Hetast från online-pr.se

20 tips - så får du fler besökare till bloggen

Web 3.0 istället för emothicons

iPhones betydelse för Svenskt surfande

Därför ska ditt företag blogga!

Begin with the searcher in mind

 

Andel heta länkar

17%

Post-aktivitet

39%