Exempel på dålig användbarhet
youtube.com - 27 apr 2008 av murtlest i användbarhet, design, spel m fl
Ett ganska extremt exempel på dålig användbarhetsdesign. Hur många steg krävs det för att avsluta spelet Assassin's Creed?
youtube.com - 27 apr 2008 av murtlest i användbarhet, design, spel m fl
Ett ganska extremt exempel på dålig användbarhetsdesign. Hur många steg krävs det för att avsluta spelet Assassin's Creed?
youtube.com - 6 maj 2010 av Robert i belysning, gds, atari m fl
Någon speltokig människa har byggt sig en Atari-inspirerad lampa.
dilbert.com - 8 feb 2007 av murtlest i användbarhet, design, dilbert m fl
Det här är en riktigt rolig strip för alla interaktionsdesigners att ta del av.
neatorama.com - 15 mar 2007 av murtlest i användbarhet, design, eyetracking m fl
När Jacob Nielsen gjorde en eyetracking-undersökning för att förbättra artikel-layout så upptäckte han en oväntad skillnad mellan hur män och kvinnor tittar på bilder av ... Läs mer »
youtube.com - 21 jul 2007 av murtlest i användbarhet, design, iphone m fl
Det verkar inte vara något fel på användbarhetsdesignen på iPhone, här är en video när en ettåring använder den.
useit.com - 8 jul 2008 av viktor i användbarhet, design, hemsida m fl
Användbarhetsexperten Jakob Nielsen's hemsida som tar upp en del bra saker om användbarhet på hemsidor.
img80.imageshack.us - 12 jul 2008 av murtlest i användbarhet, design, humor m fl
Vill du ha din kaffekopp i fred? Det här är en kopp med ett hål i som gör den obrukbar för den som inte har "nyckeln".
grafixstudio.se - 13 aug 2008 av Toniosite i användbarhet, design
Några tips till hur du kan förhöja användarens upplevelse när de surfar på din hemsida...!
youtube.com - 14 sep 2011 av murtlest i användbarhet, blind, bankomat m fl
En video som visar hur dåligt designade bankomater är för blinda.
anvandbarhet.se - 22 sep 2010 av JohnnyB i användbarhet, webbdesign, usability m fl
Boken "Användbarhet i praktiken" finns nu på webben - som en wiki. Alla kan läsa, alla kan lära, och alla kan hjälpa till att förbättra! Användbarhet i praktiken handlar ... Läs mer »
gizmodo.com - 22 jul 2009 av murtlest i användbarhet, design, humor m fl
Det finns gott om exempel på dålig design men här har man inte nöjt sig med de verkliga exemplen utan photoshoppat ihop extremt oanvändbara prylar.
En sajt där medlemmarna bestämmer innehållet genom att posta och pusha (rösta på) länkar.
Bli medlem eller läs mer.
© 2017 Pusha
Av murtlest den 27 april 2008 Rapportera
Det här är även ett bra exempel på skillnaden på användarvänlighet och användbarhet, spelet är vänligt mot användaren men det är svårt att göra det man vill.
Av jansandahl den 28 april 2008 Rapportera
Lysande! Kul att sen när man som jag nästintill aldrig spelar spel.
Av Barbaraxx den 28 april 2008 Rapportera
Roligt! Det måste kännas deprimerande att veta att det tar lika lång tid att sluta spela som själva spelet..
Av DiNer0 den 28 april 2008 Rapportera
Man kan ju alltid dra ur sladden ;)