Se sidan i fullversion.

Vem ligger bakom thinkoutsidethebox?

researcher.se - 8 jan 2007 av i gerilla, marknadsföring, reklam m fl

Vem ligger egentligen bakom reklamen thinkoutsidethebox som måste kostat åtskilliga miljoner vid det här laget? Här är ett blogginlägg som misstänker att det är Volvo som försöker göra en viral.

15 Pusha

  1. Profilbild

    Av skanaar den 9 januari 2007 Rapportera

    Är det inte så att thinkoutsidethebox helt enkelt säljer kläder, det kan man göra på hemsidan i alla fall. Teorin om att volvo ligger bakom verkar vara helt ogrundad. Det finns ju inget i thinkoutsidethebox-konceptet som relaterar till volvo egentligen.  

  2. Profilbild

    Av murtlest den 9 januari 2007 Rapportera

    Ett problem är att jag inte kan komma åt sidan öht, den stöder tydligen inte firefox och i explorer har jag inte flash 9 installerat. Men jag har kollat på den någon gång förut och det jag minns från den gången var att det var en man som pratade länge och väl om kreativitet o.s.v. ganska intressant faktiskt.

    Men säljer de kläder alltså? Vad för kläder? Det är ju sällan klädföretag har mångmiljonreklambudgetar förutom hm.  

  3. Profilbild

    Av murtlest den 22 januari 2007 Rapportera

    Idag satt reklamen uppe i tunnelbanan. Det är Volvo som står bakom.

    Jag tror tyvärr inte den här reklamen har så stort genomslag, jag tror det är få som observerat den öht, och hade man inte noterat den innan det blev officiellt vem som stod bakom så är det ju verkligen ingen speciellt rolig reklam.  

Kommentera

Logga in eller bli medlem för att kommentera. Som medlem kan du även:

  • Posta eget innehåll
  • Pusha länkar och påverka vad som är hett
  • Bli vän med andra medlemmar och se deras aktivitet

Att bli medlem är helt gratis och tar bara några sekunder. Välkommen!

H&M gör en flashmob

youtube.com - 31 mar 2010 av murtlest i hm, viral, flashmob m fl

Hennes & Mauritz vill självklart också göra viral marknadsföring. Här dansar 55 HM-stylade kids på Union Square i San Francisco.

5 Pusha

Viral marknadsföring inte särskilt lönsamt

blogg.idg.se - 3 apr 2008 av Aurelius i marknadsföring, reklam, viral

Det är lätt att tro att viral marknadsföring är någon form av gratis reklam, det är inte sant, en bra viral kampanj kostar ganska mycket pengar.

20 Pusha

En naturfilm om en plastpåse

youtube.com - 17 aug 2010 av murtlest i humor, plast, reklam m fl

En film om en plastpåses livscykel, berättad som om den vore ett djur. Roligt sätt att få folk att slänga mindre plast.

37 Pusha

Smart Reklam

sherbsblog.com - 26 aug 2006 av virus i fyndigt, marknadsföring, reklam m fl

Här är bilder på några av världens mest fyndiga reklamkampanjer.

20 Pusha

Olika typer av reklam

betaalfa.polymono.net - 30 okt 2006 av murtlest i marknadsföring, reklam, telemarketing m fl

Rolig bild som förklarar skillnaden mellan olika sätt att göra reklam. Telemarketing, annonsering, varumärke, design etc.

15 Pusha

Smart användning av skuggor

abduzeedo.com - 7 mar 2008 av murtlest i bilder, kreativitet, marknadsföring m fl

Några reklamkampanjer som utnyttjar skuggor.

22 Pusha

Vad tittar du på?

flickr.com - 26 aug 2007 av murtlest i humor, marknadsföring, reklam m fl

Reklamskyltar som samverkar.

14 Pusha

How we met - Stopmotion på kroppen

youtube.com - 4 nov 2007 av murtlest i marknadsföring, reklam, samsung m fl

Samsung har gjort en viral reklamfilm i stopmotionformat. Det speciellt är att animationen är ritad på kroppen även levande människor.

18 Pusha

Subtil BH-reklam

bp2.blogger.com - 20 dec 2007 av murtlest i bh, bild, marknadsföring m fl

Det är kul med reklam där mottagaren måste tänka till lite extra.

17 Pusha

Politiskt inkorrekt marknadsföring för optiker

text.nu - 13 feb 2008 av Pokerproffset i annons, marknadsföring, optiker m fl

I Sverige hade den här helsidesannonsen blivit fälld för diskriminering.

21 Pusha

Vad är Pusha?

En sajt där medlemmarna bestämmer innehållet genom att posta och pusha (rösta på) länkar.

Bli medlem eller läs mer.

Roligt innehåll på andra sajter