Se sidan i fullversion.

Hur nordiska journalister använder sociala medier

cisionnewsroom.se - 29 mar 2010 av i sociala medier, pressmeddelande, undersökning m fl

Journalister, informatörer och PR-konsulter är flitiga deltagare i sociala medier. Det visar en undersökning som Cision genomfört där informationsproffs i Sverige, Norge, Danmark och Finland beskrivit hur de använder bloggar och andra sociala medier, som Twitter, Facebook och Wikipedia. Bland annat framgår att svenska journalister läser bloggar flitigare än övriga Norden, att PR-konsulter twittrar flitigast och att det är extremt ovanligt att erbjuda betalning till bloggare för omnämnanden.

10 Pusha

  1. Sociala Medier
  2. Pressmeddelande
  3. Undersökning
  4. Journalistik
  5. Cision

Logga in för att lägga till ämnen

Journalisten.se | Anonymiteten är problemet

journalisten.se - 8 feb 2011 av ppettersson i samhälle, kultur, internet m fl

När diskussionerna om näthat blossade upp igen i samband med Marcus Birros Expressenkrönika, var det i symbios med att ilskan eskalerade. Idag reagerar vi blixtsnabbt mot... Läs mer »

7 Pusha

Svenskarna struntar i Twitter

dagensmedia.se - 9 mar 2012 av calle i teknik, mikroblogg, internet m fl

Sanningen om Twitter i Sverige? 75 procent av svenskarna har aldrig ens hört talas om Twitter.

21 Pusha

Sidvisningsjournalistik och Hong Kong influensan

webcopywriting.se - 24 okt 2010 av JCN i internet, dn, journalistik m fl

Den nya Hong Kong influensan kan döda ”hundratals kanske tusentals” enligt braskande rubriker på Aftonbladet och DN:s nätupplagor. Det vankas goda tider för Sveriges mass... Läs mer »

4 Pusha

Reporter provar rutschkana...

youtube.com - 8 jan 2012 av Robert i humor, video, journalistik

...och ger ifrån sig ett lite udda läte.

26 Pusha

Första videon uppladdad till YouTube

youtube.com - 31 aug 2009 av murtlest i forst, historia, internet m fl

Det här är den första videon som laddades upp till YouTube. Från 23e april 2005.

34 Pusha

Fyra tips för Mikrobloggande företag!

utvbloggen.se - 25 nov 2009 av Christian i sociala medier, bloggy, mikrobloggande

Bloggande och mikrobloggande är fortfarande ett mysterium för företagen. De är vana vid att skrika. Massmedia är" Vi skriker, du köper" men på nätet är dialogen allt. Om ... Läs mer »

23 Pusha

Pusha Zeitgeist 2009 - Vad funkade egentligen?

joinsimon.se - 2 feb 2010 av Joinsimon i pusha, sociala medier, internet

Vad är populärast? Vilka ämnen regerar på Pusha? Vem är egentligen kungen på Pusha? Vilken typ av innehåll fungerar på Pusha? Pusha Zeitgeist 2009 ger dig svaret!

41 Pusha

5% börsnoterade företag har problem med Google

disruptive.nu - 29 mar 2010 av DoktorSpinn i pr, marknadsföring, digital pr m fl

Christian Rudolf om de problem som börsnoterade företag har med sökresultaten i Google.

22 Pusha

Twitter möter Sound of music

youtube.com - 4 dec 2010 av Resedrommen i youtube, video, twitter m fl

"My favorite tweets"

6 Pusha

Dagens reklam ser ut så här!

socialfactory.se - 18 mar 2011 av social_factory i nike, ikea, marknadsföring m fl

Annorlunda marknadsföring eller dagens melodi inom reklam?

12 Pusha

Pusha körs i molnet hos ipeer

Vad är Pusha?

En sajt där medlemmarna bestämmer innehållet genom att posta och pusha (rösta på) länkar.

Bli medlem eller läs mer.

Roligt innehåll på andra sajter